5 tipů, jak si zařídit domácí pracovnu

Zkuste podčlánkovou inzerci

V posledních letech se k home office dostalo obrovské množství lidí, někteří u něj dokonce zůstali dodnes. Práce z domu má své výhody, nicméně je nutné vytvořit si takové prostředí, které bude nejen optimální pro efektivitu práce a vyšší výkon, ale také pro naše zdraví. Následující tipy vám poradí, jak si zařídit domácí pracovnu, ve které nebudete zahálet!

Vyberte kvalitní pracovní stůl

Možná máte pocit, že si vystačíte s klasickým kuchyňským stolem, který už přeci máte doma. Uvědomte si ale, že v kuchyni nejspíš nebudete mít klid na práci. Zároveň budete muset každý den své věci uklízet, což vás jistě brzy omrzí.

Raději se poohlédněte po kvalitním psacím stole, který umístíte někam do ústraní. Podle odborníků by měl mít minimální rozměry 120×80 cm, což, jak jistě sami uznáte, zase tolik není. Vybrat ale pochopitelně můžete i širší stoly.

Kromě prostoru, který na stůl máte, nezapomeňte zohlednit také samotný druh práce, který na něm budete provádět. Pokud potřebujete např. kreslit nebo rýsovat, zauvažujte o tzv. polohovatelném stole, který vám umožní naklonit desku podle vašich aktuálních potřeb.

pracovna
Zdroj: Pixabay.com

Ergonomická židle je půl zdraví

Ne nadarmo se říká, že kdo má židli, ten bydlí. Platí to i v tomto případě, protože kvalitní židle je alfou i omegou vaší práce. Nikdo přece nechce, aby si z práce odnesl bolest zad a špatné držení těla. Obzvlášť, když tyto problémy mohou přerůst do velmi nepříjemných zánětů karpálních tunelů, nebo zablokovaných svalů.

Kromě pohodlného sedáku a příjemného prodyšného materiálu, by měla vaše pracovní židle disponovat především nastavitelnou výšku. V ideálním případě jsou pak polohovatelné i její další komponenty, jako je sedák a bederní opěrka. Židli si můžete klidně vybrat i na internetu, poohlédnout se po uživatelských recenzích a vyčkat na zvýhodněnou cenu. A pokud tápete, využijte konzultaci s odborníkem, kterou řada obchodů nabízí.

Nejlepší kancelářská křesla

kancelářské křeslo venlo

KANCELÁŘSKÉ KŘESLO VENLO

  • eko kůže
  • ergonomické zóny
  • nosnost 130 kg
  • lakované područky
  • protiskluzové opěrky na nohy
  • plně nastavitelné

KOUPIT ZDE

KANCELÁŘSKÉ KŘESLO KALIMA

  • maximální pohodlí a ergonomie
  • loketní opěrky
  • opěrka hlavy a beder
  • plně výškově nastavitelné
  • vhodné i pro vyšší postavy

KOUPIT ZDE

Dostatek úložného prostoru

Budete kromě notebooku pracovat i s tištěnými dokumenty a dalšími pomůckami? Pak při zařizování pracovny určitě myslete i na to, kam je pak budete ukládat. Hodně přitom záleží na tom, kolik prostoru budete potřebovat. Někdo si vystačí s šuplíky zabudovanými v psacím stole, jiní už ocení spíše samostatnou kartotéku.

Při výběru dalšího nábytku myslete i na to, aby se vám stylově hodil ke stolu. Zapomínat byste ale neměli ani na různé praktické prvky, jako jsou kolečka umožňující snadný přesun nábytku, nebo např. na funkci tichého dovírání zásuvek.

Zvolte správné barvy

V pracovně byste se měli cítit dobře, kromě vhodného nábytku je proto dobré myslet také na barvy. Zdi by neměly být vymalovány žádným agresivním odstínem, který by k sobě zbytečně strhával vaši pozornost. Odborníci naopak doporučují preferovat klidné a světlé odstíny. Tyto barvy je dobré zohlednit i při výběru doplňků.

jak zařídit pracovnu

Nezapomeňte na dostatek osvětlení

Posledním, zároveň ale velmi důležitým prvkem, je osvětlení. Kromě centrálního světla na stropě byste si měli pořídit ještě lampičku na stůl. Ta by měla mít možnost nastavitelné výšky, aby se s ní dalo snadno manipulovat.

Pro práci je vhodné bílé studené světlo. To má hodnotu mezi 5000 a 7000 K., kterou byste měli hledat při koupi žárovek. Teplejší tóny jsou podle odborníků nevhodné, protože působí příliš uklidňujícím tónem.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 100 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

2 comments

Comments are closed.